کیش

*اماکن گردشگری کیش
 
1. تفریحات آبی
اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید. خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه میشوند.
اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!
 
2. مسیر دوچرخه سواری
مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.
نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.
 
3. کشتی یونانی
در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.
کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند.
 
4. ساحل مرجانی
بی شک یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب میشوند. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های آن به شمار میرود.
در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است! این ساحل به کلوب های ورزش های آبی نیز مجهز است و از قبل میتوانید برای فعالیت های موردعلاقه تان جا رزرو کنید.
 
5. لاک پشت های دریایی
لاکپشت های پوزه عقابی در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده 
سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به این قسمت از سواحل
جزیره بیایید، میتوانید از دور لاک‌پشت ها را ببینید که به سمت ساحل شنا میکنند و برای تخمگذاری 
چاله می کنند.
 
6. پارک دلفین
جذابیت های این مجموعه‌ فقط به موجودات دریایی ختم نمیشود و باغ های دل انگیزی همچون باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس نیز برای تماشا و حظ بردن از کیش به انتظارتان نشسته اند.باغ پرندگان این مجموعه بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران را در خود جای داده است.
 
7.اسکله تفریحی کیش
اسکله‌ تفریحی کیش با طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی احداث شده است و همانطور که از اسمش مشخص است، اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند.
این اسکله اغلب جوانان را به سمت خود جذب میکند. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت های دریایی و دلفین ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذابترین تفریحاتی هست که میتوانید به آنها بپردازید.
 
8. جزیره هندورابی
جزیره هندورابی یکی از توابع جزیره کیش به شمار میرود که در میان جاذبه های برتر آن قرار دارد. 
این جزیره با وسعتی حدود 23 کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی   برخوردار است. هندورابی حدود 28 کیلومتر از کیش فاصله دارد اما مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن   را دارد. جمعیت بسیار کمی در این مکان زندگی میکنند که در روستایی به نام هندرابی ساکن هستند و  از طریق صید ماهی گذران زندگی میکنند.
*بهترین فصل مسافرت در کیش*
-بهترین زمان از نظر آب و هوا
مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) هم گرمای هوا برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد. در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آنچنان زیاد نشده، آب دریا سرد است و گاهی‌ اوقات نسیم باد خنک در شب‌ها هوای این جزیره را بهاری می‌کند.
در این ماه‌ها هوای کیش در بهترین حالت است و مناسب‌ترین مکان برای تجربه هوای بهاری در زمستان است؛ البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه‌ها دما و رطوبت جزیره به حداقل میزان خود می‌رسد. متوسط دمای کیش در این ماه‌ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است. چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل‌ بی‌نظیر کیش می‌خواهید به این جزیره سفر کنید، تابستان اصلا فصل مناسبی است؛ زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و حتی نفس کشیدن برای شما دشوار می‌شود. در ضمن در ماه‌های آذر و دی باران‌های سیل‌آسای این جزیره را نیز تجربه کنید
 
-بهترین زمان برای شرکت در رویدادهای فرهنگی جزیره
درست است از نظر آب و هوا تابستان به هیچ وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در این جزیره برگزار می‌شود باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.
برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند.
 
برنامه و خدمات این جشنواره که در تابستان ۹۷ هم برگزار خواهد شد، به شرح زیر است:
جشنواره آبنبات چوبی برای کودکان و امکان استفاده رایگان کودکان زیر هفت سال از خدمات هتل‌ها
• رالی تور خانوادگی و قرعه‌کشی برای اهدای خودروهای لوکس و گران‌قیمت
• برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی با حضور هنرمندان مطرح کشور، اجرای استندآپ کمدی و دیگر رویدادهای ویژه فرهنگی
• قرعه‌کشی برای اهدای جوایز نقدی
در ضمن اگر تنها برای گردش در مراکز خرید کیش قصد سفر به این جزیره را دارید، تابستان هم می‌توانید به آن سفر کنید؛ زیرا تقریبا همه مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع کاملا مناسب هستن.
-بهترین زمان از نظر خلوت بودن و مناسب بودن هزینه سفر
توصیه می‌کنیم اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت بوده، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه ارزان‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌شود

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
دریافت اخبار

ثبت در خبرنامه